peer en nel naar china.reismee.nl

gewoon fietsen in een wereldmetropole

Weer met de fiets de stad in, echt een sensatie. Die hele brede wegen, bij de ring zelfs 10 baans en de hele brede fietsstrook. De kaart geeft de grote wegen aan met naam, dan wat streepjes zonder naam en de stadsdelen, heel summier maar je fiets gewoon ergens naar toe en als je bij een grote weg komt kijk je op de borden dan op de kaart en je gaat weer verder. Simpel want we hebben de tijd en geen doel. Overal is het mooi en genieten. Vooral door de hutongs. Iedereen fiets zo rustig. Dat is wat Beiijng zo bijzonder maakt vertelde men ons, de rust die de fietser uitstraalt in het verkeer. Iedereen beweegt door de straten, geen gehaast, gedrang. Er is vlak bij ons hostel een hele brede winkelstraat, hypermodern met en giga mall. De nieuwste mode van de hele westerse wereld. En vlak erachter de steegjes propvol kraampjes, vol snuisterijen maar vooral etenswaren. Geen hond maar wel schorpioenen op een stokje, ze zijn het er niet mee eens want ze krabbelen nog.

Wat valt ons op:

stad is heel netjes geen rotzooi op straat, heel veel straatvegers

modern en oud wisselen elkaar onverwachts af

nagenoeg niemand zie je op straat roken

heel vriendelijk volk

we vallen op gezien hun positieve reactie, je ziet weinig westerlingen

en echt niet, geen gerochel in deze stads, een leermoment van de chinees van de olympische spelen

de afgeladen fietsen, driewielers, de vele electrofietsen, het moderne autopark

koffie is best prijzig ten opzichte van fris en bier, het bier kost haast niets, zit nu te typen in het hostel met naast me een dikke halve liter voor 0.60 cent, cola flesje 0,20

het eten is overal, kiezen waar een menu in het engels is en dan is er veel keuze. Komen niets te kort. De tentjes in de hutongs slaan we over, ze zeggen waar het stuk is is het goed maar hier is het te chinees.

Let wel we hebben het over Beiijng dus wie weet wat volgt????

ps; kan zijn dat er meerdere berichten komen, internet valt geregeld weg dus telkens opnieuw beginnen. ik heb de tijd jullie ook hahahahah

Zeeuws Bintje

Van je geloof af gevallen Peer? Je verhalen zij nu gewoon te lezen. je hebt de spatiebalk gevonden!
fotoos zien er goed uit.

Jan en Corrie

Ni Hau Nel en Peer,
We willen zo graag weten hoe de wc's zijn of hebben jullie ook een "blote-billenbroek" aangeschaft? Wij hebben vandaag gehoord dat onze reis doorgaat. Gelukkig maar, want we worden door jullie enthousiasme helemaal meegesleept. We blijven jullie dus beslist volgen!