peer en nel naar china.reismee.nl

Songpang

Kunnen weer even berichten, zitten inLijiang. Trage verbinding, spatieknop waar ik met een vuisthamer op moet timmeren. En Marcel goed geleerd van jou, weet met alleen chinese tekens toch mijn usb te vinden voor de fotoos. In Chendu, megastad met mijoenen inw. groot hotel en geen internet, achteraf in Langmusi wel. Kan zijn omdat daar backbackers komen, verder zien we heel weinig westerlingen, zijn vaak de enigste. De acco is nergens echt voor grote groepen, nogal basic of je moet heel vet betalen. He he 2 zinnen met goedgevolgspatiegebruik en zonder verwensinge, trouwens niemand spreekt engels en dit is de hele reis al zo. Mar we komener uit ook al kost het wel eens moeite maar daar hebben we voorgekozen.

Songpang, is een stad met daarin een oudde ommuurde stad. We hebben een hotel vlak bij. Prachtbeelden van het dagelijkse leven waar nog tibetaanse invloed is. Vanuit hier naar Hualong park, al mistige en druilig als we toch gaan, tenslotte betaald. Regen wordt natte sneeuw en die blijft steeds meer liggen naarmate we hoger komen . Brede slingerweg brengt ons naar 4000 mtr. Het wordt te bar voor de chauf. Wilde al eerder terug maar de4000 wille we toch hebben. Hij is dit weer duidelijk niet gewend. Sneeuwstorm als we omdraaien. Later horenwedat maar een bekken in het park gevuld is met water.

In de middag weer goed weer en slenteren door de oude stad, gewoon prachtig om tussen de vriendelijke bevolking te lopen. Wij kijken naar hun en zij naar ons, mooi toch

We hebben nog steeds geen gevens over de vlucht morgen, hotel geen woord engels, busstation is al gesloten. Nou gaan morgenvroeg om 06:00 naar het station en kijken of we mee kunnen naar chendu. Om 21:00 bel ik weer eens de reisagent voor hier. en ja het is geregeld, verbaast dat onze chauf er niets van wist. Geregeld, gelukkig geen bus diepe zucht van Nel

Marcel

Wat heb je van mij geleerd toch niet dat timmeren op de spatiebalk...

Ton en Sjan

hoi Peer en Nel,genieten jullie maar van dieen druge rijst,die aardbeien van d akkers zen veul sappiger,groetjes en nog heel veel plezier,tot horens.
P.S. heb de GIRO nog gezien,kwam langs de camping.